Submit an Article
Become a reviewer
Vol 219
Pages:
498
Download volume:
RUS

Culturological elements of edutainment employed in basic cultural formation of non-humanities students

Authors:
S. A. Rassadina
About authors
  • Saint-Petersburg Mining University
Date submitted:
2015-09-10
Date accepted:
2015-11-16
Date published:
2016-03-01

Abstract

The article considers the trending concept of edutainment (a portmanteau of ‘education’ and ‘entertainment’), and studies the socio-cultural factors that have helped to spread such educational methods. The author demonstrates the concept’s relevance to teaching cultural studies at non-humanities universities; exemplifies it through her own experience of applying edutainment to coaching students’ research of the cultural heritage; describes the methodology of the educational experiment; and assesses its theoretical and practical results.

10.18454/pmi.2016.3.498
Go to volume 219

References

  1. Богданова О.А. Эдьютейнмент как особый тип учения // Вестник Московского городского педагогического универ-ситета. Серия «Информатика и информатизация образования». 2014. № 4 (30). С.61-65.
  2. Гвишиани Н.Б. Регистры, жанры и дисциплины в составе предметного дискурса // Вестник СамГУ. 2015. № 4 (126). С.38-45.
  3. Гнатюк О.Л. Основы теории коммуникации. М.: КНОРУС, 2010. 256 с.
  4. Дьяконова О.О. Дидактический утилитаризм: эдьютейнмент как инновационное решение проблем образования взрослых // Вестник ТверГУ. Серия «Педагогика и психология». 2015. № 3. С.271-276.
  5. Дьяконова О.О. Понятие «эдьютейнмент» в зарубежной и отечественной педагогике // Сибирский педагогический журнал. 2012. № 6. С. 182-185.
  6. Карпекина Н.И. Разработка комплекта задач по теме «Русское искусство XVIII-XIX вв. в собрании Русского музея» / Н.И.Карпекина, Е.К.Милютина, С.А.Рассадина // Современные образовательные технологии в преподавании естественно-научных и гуманитарных дисциплин: Сб. науч. трудов; Национальный минерально-сырьевой университет «Горный», СПб, 2015. С. 707-711.
  7. Кириленко С.А. Культурология: Практикум / СПГГИ, СПб. 2005. 111 c.
  8. Кобзева Н.А. Edutainment как современная технология обучения // Ярославский педагогический вестник. 2012. Т. 2. № 4. С. 192-195.
  9. Радаева Ю.В. Эдьютеймент как средство снятия языкового барьера (на примере проведения кулинарного мастер-класса) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 1 (31). Ч.1. C.157-160.
  10. Рублева Е.В. Новая парадигма обучения или просто развлечение? Цели образования в XXI веке // Вестник совета молодых ученых. Орск: Изд-во Орского гуманитарно-технологического института. 2013. № 4. С.223-227.
  11. Рыбушкина С.В. Aссимиляция иноязычных неологизмов в современном русском языке под влиянием экстралин-гвистических факторов (на примере компьютерно-опосредованного образовательного дискурса) // Вестник Томского госу-дарственного университета. 2015. № 392. С. 34-38.
  12. Самойлов A.C. Развитие аксиологической направленности профессионального мышления будущих учителей в контексте требований ФГОС ВПО 3-го поколения // Вестник Оренбургского государственного педагогического университета. 2013. № 1 (5). C.147-152. [Электронный ресурс]. URL:http://www.vestospu.ru (дата обращения: 15.01.2016).
  13. Смирнов В.А. Актуальные проблемы культурации в образовании: средства и формы научной популяризации // Культура и образование. 2014. № 9. [Электронный ресурс]. URL: http://vestnik-rzi.ru/2014/09/2333 (дата обращения: 15.01.2016).

Similar articles

Nonlinear math model development and numerical model of strain deformed rock mass conditions prognosis
2016 A. P. Gospodarikov
Properties that determine the efficiency and safety of form fitting safety couplings
2016 Stefan Vöth, M. A. Vasilyeva
Quality assessment of the car
2016 A. V. Terentev, A. A. Kapustin
Economic efficiency of car
2016 T. A. Menukhova, A. I. Solodkii
Modern method for gas production
2016 I. V. Ivanova, V. M. Shaber
Expert assessment of industrial safety in Russian mineral-resources complex territorial units
2016 Z. N. Cherkai, S. V. Kovshov