Подать статью
Стать рецензентом
Том 219
Страницы:
455
Скачать том:

Properties that determine the efficiency and safety of form fitting safety couplings

Авторы:
Stefan Vöth1
M. A. Vasilyeva2
Об авторах
  • 1 — Technische Fachhochschule Georg Agricola, Head of Center for Drive and Hoisting Technology
  • 2 — Saint-Petersburg Mining University
Дата отправки:
2015-09-21
Дата принятия:
2015-11-06
Дата публикации:
2016-03-01

Аннотация

Torque controlled safety couplings are used as safety elements in drive trains. Their function consists in separating input side and output side when the limit for the transferrable torque is exceeded. Main property of these couplings is the switching torque, the maximum transferrable torque before initiating the separation of the drive train. Target of the project is to examine the characteristics of the switching torque of form fitting safety couplings. Doing so three couplings of well known manufacturers are examined. Main result of the test is that the switching torque of form fitting safety couplings is underlying parameter dependencies and scatter. Safety and exploitation of the drive train are in cases considerably depended on the given point of operation and the coupling adjustment. In this respect it is of importance, to choose, to adjust and to operate the covered couplings systematically.

10.18454/pmi.2016.3.455
Перейти к тому 219

Литература

  1. Strelkov A.G. Design of fast tracked vehicles. Moscow: MSTU «MAMI», 2005, p.616.
  2. Dennig H.-J. Entwicklung einer schnell schaltenden Bremse und Kupplung für Linearbewegungen zum Überlastschutz in Werkzeugmaschinen. Stuttgart, Universität, Institut für Konstruktionstechnik und Technisches Design, Dissertation, 2009, 184.
  3. Vöth Stefan. Safety Concepts for Container Crane Hoists. Presentation materials. ITI-Symposium. Dresden, 2014.

Похожие статьи

Тепловой режим рудников криолитозоны
2016 А. Ф. Галкин
Инструмент корректировки распределения объемов вскрыши по отвалам действующего угольного разреза
2016 А. В. Селюков
Разработка нелинейных математических моделей и численное моделирование прогноза напряженно-деформированного состояния массива горных пород
2016 А. П. Господариков
Анализ причин коррозионных разрушений подземных трубопроводов и новые решения повышения стойкости стали к коррозии
2016 Л. А. Голдобина, П. С. Орлов
Особенности управления энергоэффективностью на предприятиях нефтеперерабатывающей отрасли
2016 Е. И. Рейшахрит
Разработка составов промывочных жидкостей для повышения эффективности бурения твердых горных пород
2016 Н. И. Николаев, Е. Л. Леушева