Engineering-geocryological problems оf the «Amur» federal highway Chita – Khabarovsk
About authors
- 1 — Professor Chita State University
- 2 — Senior Research Fellow TransIGEM
Abstract
The engineering-geocryological conditions of the 2165-km-long Chita-Khabarovsk «Amur» federal highway, which is one of the greatest recent constructions in Russia, are analized. The examples of the negative effect of the engineering-geocryological processes on the highway stability and reliability are presented. The concept of the system of engineering-geocryological monitoring of the «Amur» highway have been developed in order to maintain stability and reliability of the «Amur» highway during its exploration.
References
- Иванов Н.Ф. «Амур» собирает Россию. М.: Информавтодор, 2003. 200 с.
- Кондратьев В.Г. Технико-экономическое обоснование стабилизации земляного полотна на сильнольдистых вечномерзлых грунтах одного из участков Забайкальской железной дороги // Ж.-д. транспорт. Сер. «Строительство. Проектирование»: ЭИ/ЦНИИТЭИ МПС. 1997. Вып.2. С.1-53.
- Кондратьев В.Г. О геокриологическом обосновании изысканий, проектирования, строительства и эксплуатации автодороги Чита – Хабаровск / Материалы научно-практической конференции «Проблемы проектирования и строительства автомобильной дороги Чита – Хабаровск» / Иркутскгипродорнии. Иркутск, 2003. С.57-63.
Similar articles
Electrical fields structure characteristics in tardanskii gold mineralization zone (the Republic of Tyva)
2009 A. N. Orekhov
Assessment of stress-strain state of temporary support during constructhion of station tunnels of the metro
2009 V. A. Maslak
Application of electrical prospecting in combination with seismic prospecting for the geological section prediction and search of hydrocarbon deposits
2009 V. A. Kuzin, A. A. Korukhova