Engineering-geocryological problems оf the «Amur» federal highway Chita – Khabarovsk
About authors
- 1 — Professor Chita State University
- 2 — Senior Research Fellow TransIGEM
Abstract
The engineering-geocryological conditions of the 2165-km-long Chita-Khabarovsk «Amur» federal highway, which is one of the greatest recent constructions in Russia, are analized. The examples of the negative effect of the engineering-geocryological processes on the highway stability and reliability are presented. The concept of the system of engineering-geocryological monitoring of the «Amur» highway have been developed in order to maintain stability and reliability of the «Amur» highway during its exploration.
References
- Иванов Н.Ф. «Амур» собирает Россию. М.: Информавтодор, 2003. 200 с.
- Кондратьев В.Г. Технико-экономическое обоснование стабилизации земляного полотна на сильнольдистых вечномерзлых грунтах одного из участков Забайкальской железной дороги // Ж.-д. транспорт. Сер. «Строительство. Проектирование»: ЭИ/ЦНИИТЭИ МПС. 1997. Вып.2. С.1-53.
- Кондратьев В.Г. О геокриологическом обосновании изысканий, проектирования, строительства и эксплуатации автодороги Чита – Хабаровск / Материалы научно-практической конференции «Проблемы проектирования и строительства автомобильной дороги Чита – Хабаровск» / Иркутскгипродорнии. Иркутск, 2003. С.57-63.
Similar articles
Geoelectrical investigation of promising oil and gas bearing areas in the south part of Siberian plat-form
2009 N. N. Nevedrova, M. I. Epov, A. M. Sanchaa, S. M. Babushkin
Peculiarities of structure and comparative analysis of oil-and-gas basins in the Pacific segment of lithosphere
2009 V. B. Archegov