About the role of knowledge in the speech activity and in the language teaching process
Authors:
About authors
- Saint Petersburg State University
Abstract
The article deals with the main types of knowledge, necessary for the realization of process of speech activity and the question about the necessity of its formation in the language teaching process.
References
- Верещагин Е.М. Язык и культура: Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного / Е.М.Верещагин, В.Г.Костомаров. М., 1990.
- Леонтьев А.А. Некоторые проблемы обучения русскому языку как иностранному. М., 1970.
- Леонтьев А.Н. Психологические вопросы сознательности учения // Известия АПН РФСФР. Вып. 7. М., 1947.
- Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. М., 1985.
- Цетлин В.С. Методика обучения грамматическим явлениям французского языка в средней школе. М., 1961.
- Шатилов С.Ф. Актуальные проблемы методики обучения русскому языку иностранных учащихся. Л.,1985.
Similar articles
The Language Representation Of Concept Art «Christianity» In The Novel «Shabby Generation» By N.S.Leskov
2011 I. V. Dolinina