Submit an Article
Become a reviewer
Vol 193
Pages:
246
Download volume:

About the role of knowledge in the speech activity and in the language teaching process

Authors:
L. V. Moskovkin
About authors
  • Saint Petersburg State University
Date submitted:
2010-11-16
Date accepted:
2011-01-20
Date published:
2011-05-01

Abstract

The article deals with the main types of knowledge, necessary for the realization of process of speech activity and the question about the necessity of its formation in the language teaching process.

Go to volume 193

References

  1. Верещагин Е.М. Язык и культура: Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного / Е.М.Верещагин, В.Г.Костомаров. М., 1990.
  2. Леонтьев А.А. Некоторые проблемы обучения русскому языку как иностранному. М., 1970.
  3. Леонтьев А.Н. Психологические вопросы сознательности учения // Известия АПН РФСФР. Вып. 7. М., 1947.
  4. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. М., 1985.
  5. Цетлин В.С. Методика обучения грамматическим явлениям французского языка в средней школе. М., 1961.
  6. Шатилов С.Ф. Актуальные проблемы методики обучения русскому языку иностранных учащихся. Л.,1985.

Similar articles

Modern image of a lecturer
2011 L. T. Pozina
Sociocultural policy in modern Russia
2011 L. A. Zhokhova
The peculiarities of forming social-cultural competence of high technical school students
2011 P. A. Vasileva, I. S. Lebedeva
Post-soviet «Meta-science»
2011 M. I. Mikeshin
Linguo-cognitive parameters of lexem semantization
2011 O. A. Lazareva
Types of semantic connectivity of remarks in public dialogue
2011 T. I. Popova