Submit an Article
Become a reviewer
Vol 193
Pages:
246
Download volume:

About the role of knowledge in the speech activity and in the language teaching process

Authors:
L. V. Moskovkin
About authors
  • Saint Petersburg State University
Date submitted:
2010-11-16
Date accepted:
2011-01-20
Date published:
2011-05-01

Abstract

The article deals with the main types of knowledge, necessary for the realization of process of speech activity and the question about the necessity of its formation in the language teaching process.

Go to volume 193

References

  1. Верещагин Е.М. Язык и культура: Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного / Е.М.Верещагин, В.Г.Костомаров. М., 1990.
  2. Леонтьев А.А. Некоторые проблемы обучения русскому языку как иностранному. М., 1970.
  3. Леонтьев А.Н. Психологические вопросы сознательности учения // Известия АПН РФСФР. Вып. 7. М., 1947.
  4. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. М., 1985.
  5. Цетлин В.С. Методика обучения грамматическим явлениям французского языка в средней школе. М., 1961.
  6. Шатилов С.Ф. Актуальные проблемы методики обучения русскому языку иностранных учащихся. Л.,1985.

Similar articles

Speech portrait of young people in contemporary fiction
2011 V. D. Chernyak
Post-soviet «Meta-science»
2011 M. I. Mikeshin
To anthropological model of the twenty first century
2011 A. I. Voronov
Efficiency of innovative and traditional forms of teaching through the eyes of students
2011 L. N. Kharchenko
Methodology of work with the tutorial «We read texts about world religions»
2011 E. A. Ivanova
Information and communication technologies in education of students of legal specialities
2011 N. S. Baimuldina