Submit an Article
Become a reviewer
Vol 193
Pages:
246
Download volume:
RUS

About the role of knowledge in the speech activity and in the language teaching process

Authors:
L. V. Moskovkin
About authors
  • Saint Petersburg State University
Date submitted:
2010-11-16
Date accepted:
2011-01-20
Date published:
2011-05-01

Abstract

The article deals with the main types of knowledge, necessary for the realization of process of speech activity and the question about the necessity of its formation in the language teaching process.

Go to volume 193

References

  1. Верещагин Е.М. Язык и культура: Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного / Е.М.Верещагин, В.Г.Костомаров. М., 1990.
  2. Леонтьев А.А. Некоторые проблемы обучения русскому языку как иностранному. М., 1970.
  3. Леонтьев А.Н. Психологические вопросы сознательности учения // Известия АПН РФСФР. Вып. 7. М., 1947.
  4. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. М., 1985.
  5. Цетлин В.С. Методика обучения грамматическим явлениям французского языка в средней школе. М., 1961.
  6. Шатилов С.Ф. Актуальные проблемы методики обучения русскому языку иностранных учащихся. Л.,1985.

Similar articles

Language errors and dynamics of language norms
2011 E. N. Vakulova
Communicative competence of a specialist service
2011 V. I. Gvazava
The Language Representation Of Concept Art «Christianity» In The Novel «Shabby Generation» By N.S.Leskov
2011 I. V. Dolinina
Subject «The russian language and the speech culture» in the contemporary humanitarian educational area (conceptual fundamentals of textbook writing)
2011 N. T. Svidinskaya, T. A. Nalimova
Speech portrait of young people in contemporary fiction
2011 V. D. Chernyak
Russian as an unnative language and its theoretical basis
2011 E. F. Kirov