Estimation of the is intense-deformed condition of massif at building inclined tunnel of metro station «Admiralty» of the Saint Petersburg underground
Authors:
About authors
- Saint Petersburg State Mining University
Abstract
Intense-deformed condition of a solid at building tunnel inclined tunnel «Admiralty» is simulated using finite-element method in three-dimensional statement. Questions of a geomechanical estimation strata movement and deformations of rocks based on modeling are considered. In addition, the forecast of influence of strata movement process for surface is made.
References
- Булычев Н.С. Механика подземных сооружений. М., 1989.
- Мустафин М.Г. Геомеханическая модель системы «выработка – вмещающие породы» и ее использование при прогнозировании динамических проявлений горного давления // Горная геомеханика и маркшейдерское дело / ВНИМИ. СПб, 1999.
- Петухов И.М. Расчетные методы в механике горных ударов и выбросов: Справочное пособие / И.М.Петухов, А.М.Линьков, В.С.Сидоров. М., 1992.
- Пособие по проектированию мероприятий для защиты эксплуатируемых зданий и сооружений от влияния горнопроходческих работ при строительстве метрополитена / В.Ф.Подаков, Ю.Ф.Соловьев, В.М.Капустин и др. Л., 1973.
Similar articles
Prediction of spatial stress-strain soil mass state tunneling technology with kentledge оf the working face
2012 I. K. Suprun
Concerning the possibility of an effective hadfield's steel cold-work hardening in the working conditions of the lining of spherical mills
2012 V. S. Bochkov, V. I. Bolobov, A. P. Batalov, Yu. P. Boitsov
Reconstruction of primary composition of metamorphic rocks of Amurskaya suites (Amurskii superterrane Central Asian orogenic belt)
2012 A. V. Kurguzova