The corporate social responsibility of system forming mining and metallurgical companies of Russia
Authors:
About authors
- National Mineral Resources University (Mining University)
Abstract
The concept of corporate social responsibility in Russia is in the process of formation. A successful strategy of a company in the field of CSR, taking into account the interests of all stakeholders, reduces non-financial risks of the company and contributes to its sustainable development. Therefore, when developing and evaluating of the CSR strategy it’s necessary to identify all the stakeholders of the company, as well as to evaluate the potential effect of strategy’s implementation for each of the groups.
References
- Годовой отчет о корпоративной социальной ответственности «Металлоинвест». http: // www. metinvest. com / files / %D0 % A1SR_09_10_rus. pdf
- Годовой отчет о корпоративной социальной ответственности «Северсталь». http: // www. severstal. ru / files / 1206 / CSR_Report % 202010. pdf
- Костин А.Е. Зеркало для инвестора // Стратегия России. 2004. № 3.
- Повышение информационной открытости бизнеса через развитие корпоративной нефинансовой отчетности: Аналитический обзор корпоративных нефинансовых отчетов, 2008-2011 / А.Н.Шохин, Л.В.Аленичева, Е.Н.Феоктистова, Ф.Т.Прокопов, М.Н.Озерянская.
- М., 2012.
- Пономаренко Т.В. Особенности построения сбалансированной системы показателей в интегрированных горных компаниях // Сборник научных статей международной научно-практической конференции «Интеграция науки, стратегия развития инновационной экономики» / Т.В.Пономаренко, Т.А.Пикалова. Екатеринбург, 2011.
Similar articles
Roasting of difficult for concentration copper-molybdenum ore
2013 F. A. Vasilev, G. I. Dolivo-Dobrovolskaya, S. N. Saltykova
Economic efficiency of the yumantylsky oil-gas condensate field degreasing
2013 V. V. Naumova, A. E. Cherepovitsyn
Estimation of pearameters of stress-and-strain state of rock mass in vicinity of a transport excavation
2013 E. R. Kovalskii, S. P. Mozer, M. A. Medvedskov