Methodology for predicting tire life of dump trucks
Abstract
It is known that the life of machines and their assemblies depends on the strength of parts and loading modes. To determine the time of their failure, statistical processing of observations in specific operating conditions is performed, but it is difficult to obtain analytical dependencies of the resource on various factors in this case. When applying new materials or changing the design of the part, it is not possible to complete operational information about the impact of changes made by designers on the resource and justify the necessary technical solutions to improve reliability. A similar situation occurs when designing tires of dump trucks.
References
- Влияние крепости материалов дорожного покрытия на ходимость шин для автосамосвалов БелАЗ / А.Г.Нечипоренко, В.А. Мартюшевский, Е.А. Хоменя, С.С. Якушкин // Промышленный транспорт. 1988. № 10.
- Медведев С.В. Исследование тепловой нагруженности КГШ карьерных автосамосвалов в рекомендации по повышению их ресурса: Авто реф. дис.... канд. техн. наук / Ленинградский горный ин-т. Л., 1991.
- Кoгаев В.П., Дроздов Ю.Н. Прочность и износостойкость деталей машин. М.: Высшая школа, 1991.
- Коптев В.Ю. Определение нагрузок на КГШ карьерных автосамосвалов при движении: Автореф, дис....канд.техн. наук / Ленинградский горный ин-т. Л., 1992.
- Xоменя Е.А., Левченко B.B., Савченко А.А. Пути повышения работоспособности карьерных шин 33.00-51 в условиях Ковдорского ГОКа // Горный журнал, 1993. № 3.
- Эксплуатация и ремонт крупногабаритных шин / Э.С. Скорняков, Э.Н. Кваша, А.А. Хоменя, В.П. Бойков. М.: Химия, 1991.