Newest technologies and professional and personal development of students within the ESP course
Authors:
About authors
- St. Petersburg State University
Abstract
Problem-solving techniques, reflective approach and critical thinking development in the ESP classroom helps the learners to develop their professional communicative competence.
References
- Загвязинский В.И. Методология и методы психолого-педагогического исследования: Учеб. пособие / В.И.Загвязинский, Р.Атаханов. М., 2005
- Змеев С.И. Технология обучения взрослых. М., 2002.
- Лехциер В.Я. Рефлексивная модель обучения в современной практике профессионального развития преподавателя английского языка. / Bridging Linguistics and Methodology. Материалы и тезисы докладов 8-й Межрегиональной науч.-практ. конф. Самара, 2003.
- Национальная доктрина образования РФ: Проект. М., 2000.
- Низамов Р.А. Дидактические основы активизации учебной деятельности студентов. Казань, 1975.
Similar articles
To the problem of control of foreign language proficiency levels by students of non-language faculties
2008 N. P. Korolkovich
To the question about the specificity of «scientificity» of literary studies and philology
2008 B. Ya. Pukshanskii
The use of precedent names of literary origin as an axiological mechanism (on the material of printed mass media)
2008 O. V. Fokina