Determination of the front mining length for backfill mining method of complex structure carbon deposits by railway transport
Authors:
About authors
- Saint Petersburg State Mining Institute (Technical University)
Abstract
The work describes basic features of open pit development of complex structure carbon deposits. The rational length of excavator block for different models of dragline for backfill mining method was determined. The work also gives the dependence for determining the production front length for development of complex structure carbon deposits with the use of railway service for transportation of the extracted mineral.
References
- Арсентьев А.И. Развитие горных работ в карьерном пространстве / Санкт-Петербургский горный ин-т. 1994. 104 с.
- Арсентьев А.И. Проектирование горных работ при открытой разработке месторождений / А.И.Арсентьев, Г.А.Холодняков. М.: Недра, 1994. 336 с.
- Единые правила безопасности при разработке месторождений полезных ископаемых открытым способом. ПБ 03-498-02. М., 2003. 132 с.
- Иванов В.В. Определение оптимальной величины готовых к выемке запасов при открытой разработке сложноструктурных карбонатных месторождений // Освоение минеральных ресурсов Севера. Воркута, 2008. С.112-116.
- Ржевский В.В. Технология и комплексная механизация открытых горных работ. М.: Недра, 1968. 639 с.
- Чирков А.С. Добыча и переработка строительных горных пород, М.: Изд-во Московского государственного горного ун-та, 2001. 623 с.
Similar articles
Account of influence of fracturing of stony and semistony rocks on the strength of rock mass in evaluation of stability of open-pit slopes by prospecting data
2011 A. M. Mochalov, S. V. Kagermazova, G. A. Grebenshchikova
Foundation of Cholodninskoye deposit mining systems in conditions of ecological risks
2011 V. P. Zubov, O. V. Mikhailenko, A. A. Antonov, M. D. Morozov
Tunnel induced deformation of strata and formation of surface settlement trought during construction process
2011 M. A. Karasev