Qualification and assessment of intellectual capital of companies in the fuel and energy complex
About authors
- 1 — Saint Petersburg State Mining University
- 2 — Saint Petersburg State Mining University
Abstract
Significance of intellectual capital considerably increases in a market economy. Intellectual capital of a company includes human capital, organizational capital and consumer capital, which interact with each other and ensure the effective functioning of companies and give them a competitive advantage in the market. The article reveals the structure of intellectual capital of companies FEC as well as approaches to its assessment. The authors also demonstrate the need to maintain the intellectual capital and propose mechanisms of its development.
References
- Бендиков М.А. Интеллектуальный капитал развивающейся фирмы: проблемы идентификации и измерения / М.А.Бендиков, Е.В.Джамай // Менеджмент в России и за рубежом. 2001. № 4.
- Брукинг Э. Интеллектуальный капитал: ключ к успеху в новом тысячелетии / Пер. с англ. / Под ред. Л.Н.Ковачин. СПб, 2001.
- Гапоненко А.Л. Управление знаниями. Как превратить знания в капитал. Полный курс MBA / А.Л.Гапоненко, Т.М.Орлова M., 2008.
- Иванюк И.А. Воспроизводство интеллектуального капитала в современных маркетинг-системах / Волгоградский технический университет. Волгоград, 2003.
- Леонтьев Б.Б. Цена интеллекта. Интеллектуальный капитал в российском бизнесе. М., 2002.
- Просвирина И.И. Интеллектуальный капитал: новый взгляд на нематериальные активы // Финансовый менеджмент. 2004. № 4.
- Райзберг Б.А. Современный экономический словарь / Б.А.Райзберг, Л.Ш.Лозовский, Е.Б.Стародубцева. М., 1999.
- Стюарт Т. Богатство от ума. Минск, 1998.
Similar articles
Measurement of reactive power in electric circuits with hight harmonics
2012 Yu. E. Bunteev, A. K. Kradovskii, V. A. Kuznetsov
Reconstruction of primary composition of metamorphic rocks of Amurskaya suites (Amurskii superterrane Central Asian orogenic belt)
2012 A. V. Kurguzova