Submit an Article
Become a reviewer
Vol 199
Pages:
263
Download volume:
RUS

Безопасные параметры сдвижения земной поверхности при строительстве метрополитена в Санкт-Петербурге

Authors:
V. P. Khutskii
About authors
  • Всероссийский научно-исследовательский институт Галургии
Date submitted:
2011-11-01
Date accepted:
2012-01-13
Date published:
2012-12-29

Abstract

Представлены результаты исследований и методика определения условий строительства станций метрополитена в Санкт-Петербурге, обеспечивающих безопасную подработку зданий и сооружений, расположенных в зоне влияния горно-проходческих работ.

Go to volume 199

References

  1. Вершинин М.И. Программная система анализа, прогнозирования и оптимизации сдвижений земной поверхности при проходке тоннелей «City-Tunnel» / М.И.Вершинин, Л.П.Вершинина, В.П.Хуцкий // Компьютерные учебные программы и инновации. 2005. № 3.
  2. Правила охраны сооружений и природных объектов от вредного влияния подземных горных разработок на угольных месторождениях. СПб, 1998.
  3. СНиП 2.01.09-91 Здания и сооружения на подрабатываемых территориях и просадочных грунтах / Госстрой СССР. М., 1992.

Similar articles

About the necessity of accounting of geodinamically active fractures zones in cadastral valuation оf settlement earths
2012 V. A. Kiselev, O. A. Tributs
Study of the influence of the form of security structures erected lava following on the mechanism underlying it rocks displacement
2012 V. N. Mokrienko, S. G. Negrei, D. N. Kurdyumov
Efficient application of laser scanning system
2012 E. A. Nesterenko
Analysis of load formation on lining of tunnel constructed in soil with nonlinear behavior
2012 A. G. Protosenya, V. I. Semenov, I. K. Suprun
Numerical modeling of deep excavation structures behavior during construction
2012 A. G. Protosenya, D. A. Potemkin, S. V. Stepanenko
Standard and methodical support of estimation of adverse effect of underground construction and monitoring of deformations for conditions of Saint-Petersburg
2012 E. M. Volokhov, S. N. Zelentsov, V. P. Khutskii