Submit an Article
Become a reviewer
Vol 175
Pages:
95-96
Download volume:
Research article
Methods and pedagogy

Teaching the skills of semantic-grammatical analysis in the course of semantic information processing of foreign language scientific text

Authors:
V. V. Makhova1
S. E. Kharzeeva2
About authors
  • 1 — Kursk State Technical University
  • 2 — Kursk State Technical University
Date submitted:
2007-08-24
Date accepted:
2007-10-04
Date published:
2008-02-01

Abstract

This article highlights the results of the scientific experiment, based on the conception of adapting and developing teaching worked out by S.E.Kharzeeva, that was carried out with the purpose of solving the problem of forming «a linguistic personality».

Go to volume 175

References

  1. Махова В.В. Интегративный подход к переводу профессионально ориентированного текста // Проблемы качества образования в современном обществе: 2-я Межд. науч.-практ. конф. / Ред. Л.И.Найденова. Пенза, 2006.
  2. Махова В.В. Развитие мотивационно-смысловой регуляции учебной деятельности студентов. Проблемы образования в современной России и на постсоветском пространстве: 8-я Межд. науч.-практ. конф. / Ред. В.И.Левин. Пенза, 2006.
  3. Махова В.В., Харзеева С.Э. Инновационная методика обучения пониманию и смысловому моделированию иноязычного научного текста // Приложение к журналу «Профессиональное образование»: Альманах «Новые педагогические исследования». 2006.
  4. Харзеева С. Э. Адаптивно-развивающее обучение естественно-научным дисциплинам в техническом университете. Курск, 2001.
  5. Харзеева С.Э., Кутузова Г.И., Лушникова Е.И. Смысловой анализ и моделирование научного текста: образовательные аспекты // Мир русского слова. 2006. № 1.

Similar articles

Communicative aspect of speech culture: forms of practical work in the student audien
2008 E. V. Terentieva
Opposition of "own" and "alien" on the lexicon of Evenki language
2008 E. V. Merekina
Formation of lexical component of language competence in English language at students of FPC
2008 T. V. Smith
Foreign language education as a factor of education of "new man" in Russia of the Age of Enlightenment
2008 D. S. Nikolaeva
The use of pronoun-substantive approximators in the art text
2008 R. A. Archakova
Application of phonosemantic approach in teaching English pronunciation to Chinese audience
2008 E. K. Timofeeva