Teaching the skills of semantic-grammatical analysis in the course of semantic information processing of foreign language scientific text
About authors
- 1 — Kursk State Technical University
- 2 — Kursk State Technical University
Abstract
This article highlights the results of the scientific experiment, based on the conception of adapting and developing teaching worked out by S.E.Kharzeeva, that was carried out with the purpose of solving the problem of forming «a linguistic personality».
References
- Махова В.В. Интегративный подход к переводу профессионально ориентированного текста // Проблемы качества образования в современном обществе: 2-я Межд. науч.-практ. конф. / Ред. Л.И.Найденова. Пенза, 2006.
- Махова В.В. Развитие мотивационно-смысловой регуляции учебной деятельности студентов. Проблемы образования в современной России и на постсоветском пространстве: 8-я Межд. науч.-практ. конф. / Ред. В.И.Левин. Пенза, 2006.
- Махова В.В., Харзеева С.Э. Инновационная методика обучения пониманию и смысловому моделированию иноязычного научного текста // Приложение к журналу «Профессиональное образование»: Альманах «Новые педагогические исследования». 2006.
- Харзеева С. Э. Адаптивно-развивающее обучение естественно-научным дисциплинам в техническом университете. Курск, 2001.
- Харзеева С.Э., Кутузова Г.И., Лушникова Е.И. Смысловой анализ и моделирование научного текста: образовательные аспекты // Мир русского слова. 2006. № 1.
Similar articles
Teaching foreign languages at home in Russia in the 19th - early 20th centuries
2008 O. A. Lyashchenko