Submit an Article
Become a reviewer
Vol 175
Pages:
95-96
Download volume:
Research article
Methods and pedagogy

Teaching the skills of semantic-grammatical analysis in the course of semantic information processing of foreign language scientific text

Authors:
V. V. Makhova1
S. E. Kharzeeva2
About authors
  • 1 — Kursk State Technical University
  • 2 — Kursk State Technical University
Date submitted:
2007-08-24
Date accepted:
2007-10-04
Date published:
2008-02-01

Abstract

This article highlights the results of the scientific experiment, based on the conception of adapting and developing teaching worked out by S.E.Kharzeeva, that was carried out with the purpose of solving the problem of forming «a linguistic personality».

Go to volume 175

References

  1. Махова В.В. Интегративный подход к переводу профессионально ориентированного текста // Проблемы качества образования в современном обществе: 2-я Межд. науч.-практ. конф. / Ред. Л.И.Найденова. Пенза, 2006.
  2. Махова В.В. Развитие мотивационно-смысловой регуляции учебной деятельности студентов. Проблемы образования в современной России и на постсоветском пространстве: 8-я Межд. науч.-практ. конф. / Ред. В.И.Левин. Пенза, 2006.
  3. Махова В.В., Харзеева С.Э. Инновационная методика обучения пониманию и смысловому моделированию иноязычного научного текста // Приложение к журналу «Профессиональное образование»: Альманах «Новые педагогические исследования». 2006.
  4. Харзеева С. Э. Адаптивно-развивающее обучение естественно-научным дисциплинам в техническом университете. Курск, 2001.
  5. Харзеева С.Э., Кутузова Г.И., Лушникова Е.И. Смысловой анализ и моделирование научного текста: образовательные аспекты // Мир русского слова. 2006. № 1.

Similar articles

Historical commentary on the study of speech culture
2008 A. S. Tumanova
Work with foreign language vocabulary as an important component of teaching speech culture
2008 I. V. Maltsev
Logico-semantic aspects of analyzing sentences
2008 O. R. Likholetova
German borrowings of 18th-20th centuries in Russian language
2008 L. S. Stokratskaya
Use of video materials at the lesson of foreign language
2008 S. V. Fedorova, N. V. Fuks
Problems of terminological vocabulary selection in teaching foreign language business communication
2008 S. V. Kolyadko