Submit an Article
Become a reviewer
Vol 193
Pages:
246
Download volume:
RUS

About the role of knowledge in the speech activity and in the language teaching process

Authors:
L. V. Moskovkin
About authors
  • Saint Petersburg State University
Date submitted:
2010-11-16
Date accepted:
2011-01-20
Date published:
2011-09-27

Abstract

The article deals with the main types of knowledge, necessary for the realization of process of speech activity and the question about the necessity of its formation in the language teaching process.

Go to volume 193

References

  1. Верещагин Е.М. Язык и культура: Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного / Е.М.Верещагин, В.Г.Костомаров. М., 1990.
  2. Леонтьев А.А. Некоторые проблемы обучения русскому языку как иностранному. М., 1970.
  3. Леонтьев А.Н. Психологические вопросы сознательности учения // Известия АПН РФСФР. Вып. 7. М., 1947.
  4. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. М., 1985.
  5. Цетлин В.С. Методика обучения грамматическим явлениям французского языка в средней школе. М., 1961.
  6. Шатилов С.Ф. Актуальные проблемы методики обучения русскому языку иностранных учащихся. Л.,1985.

Similar articles

Compliment as a form of speech etiquette
2011 Zh. N. Titova, E. V. Orlova, D. N. Za
Project method – the modern technology of training of students to speech culture
2011 L. N. Gorobets
Innovations in practice of english languge teaching (to the problem of Nabokov’s bilingual texts studying)
2011 E. S. Kolosova
To anthropological model of the twenty first century
2011 A. I. Voronov
Role of pedagogical conditions in the course of preparation of the expert at the higher school
2011 G. V. Rudenko, I. A. Panchenko
About the social phenomenon «information culture»
2011 P. N. Kirichek