Model of formation market value vertically integrated oil company
About authors
- 1 — Ufa State Petroleum Technical University
- 2 — Ufa State Petroleum Technical University
- 3 — Ufa State Petroleum Technical University
Abstract
This paper proposes a methodological approach to the formation of the market value of a vertically integrated oil companies. This approach to the determination of the market value takes into account the factors affecting each strategic business unit of the company.
References
- Валдайцев С.В. Оценка бизнеса и управление стоимостью предприятия: Учеб. пособие. М., 2007. 720 с.
- Демшин В.В. Практические аспекты расчета ставки дисконта (метод кумулятивного построения) в процессе оценки бизнеса // Вопросы оценки. 1999. № 2. С.34-37.
- Егерев И.А. Стоимость бизнеса: искусство управления: Учеб. пособие. М., 2008. 480 с.
- Есипов В.Е. Оценка бизнеса: Учебник / В.Е .Есипов, Г.А.Маховикова, В.В.Терехова. СПб., 2006. 415 с.
- Коупленд Т. Стоимость компаний: оценка и управление / Т.Коупленд, Т.Коллер, Дж.Муррин. М., 2009. 576 с.
- Синогейкина Е.Г. Анализ современных методов оценки рыночной стоимости бизнеса и особенностей их практической реализации в России: Науч.-метод. пособие. М., 2008. 96 с.
- Управление стоимостью промышленных предприятий: теория, методика, практика / Под ред. Е.Г.Патрушевой. Ярославль, 2007. 294 с.
- Халикова М.А. Оценка стоимости нефтегазового бизнеса: Учеб.пособие / М.А.Халикова, И.В.Буренина. Уфа, 2010. 189 с.
Similar articles
Combinatorial synthesis of flexible flowsheets for ore enrichment
2014 G. I. Ankudinov, I. G. Ankudinov
Systematization of investment projects risks within the framework of the concession agreements in the mining industry
2014 Yu. V. Lyubek