Model of formation market value vertically integrated oil company
About authors
- 1 — Ufa State Petroleum Technical University
- 2 — Ufa State Petroleum Technical University
- 3 — Ufa State Petroleum Technical University
Abstract
This paper proposes a methodological approach to the formation of the market value of a vertically integrated oil companies. This approach to the determination of the market value takes into account the factors affecting each strategic business unit of the company.
References
- Валдайцев С.В. Оценка бизнеса и управление стоимостью предприятия: Учеб. пособие. М., 2007. 720 с.
- Демшин В.В. Практические аспекты расчета ставки дисконта (метод кумулятивного построения) в процессе оценки бизнеса // Вопросы оценки. 1999. № 2. С.34-37.
- Егерев И.А. Стоимость бизнеса: искусство управления: Учеб. пособие. М., 2008. 480 с.
- Есипов В.Е. Оценка бизнеса: Учебник / В.Е .Есипов, Г.А.Маховикова, В.В.Терехова. СПб., 2006. 415 с.
- Коупленд Т. Стоимость компаний: оценка и управление / Т.Коупленд, Т.Коллер, Дж.Муррин. М., 2009. 576 с.
- Синогейкина Е.Г. Анализ современных методов оценки рыночной стоимости бизнеса и особенностей их практической реализации в России: Науч.-метод. пособие. М., 2008. 96 с.
- Управление стоимостью промышленных предприятий: теория, методика, практика / Под ред. Е.Г.Патрушевой. Ярославль, 2007. 294 с.
- Халикова М.А. Оценка стоимости нефтегазового бизнеса: Учеб.пособие / М.А.Халикова, И.В.Буренина. Уфа, 2010. 189 с.