Attributive characteristics of personality (on the material of political discourse of Russian and German languages)
Authors:
About authors
- Voronezh State University
Abstract
The article represents an attempt of classification of the attributive word combinations based on the materials of political discourse in Russian and German languages.
References
- Гринберг Т.Э. Политическая реклама: портрет лидера. М., 1995.
- Любин В.П. Политические партии на Западе и в России: Сопоставимы ли понятия? // Политические партии и движения в России и на Западе: Процесс формирования. Методы исследования: Проблемно-тематический сборник. М., 1994.
- Шестопал Е.Б., Новикова-Грунд М.В. Восприятие образов двенадцати ведущих российских политиков (психологический и лингвистический анализ) // Полис. 1996. № 5.
Similar articles
Stylistic peculiarities of the language of French printed advertising (on the material of mass media)
2008 E. M. Nabiullina
Speech errors in creating linguistic means of expression and ways of their prevention
2008 O. E. Bespalova
Means of realization of author's perspective in publicistic texts (on the example of Karl Kraus's texts)
2008 Yu. M. Sishchuk