The mining company as system of social and economic interests managing subjects
Authors:
About authors
- Saint Petersburg State Mining Institute (Technical University)
Abstract
A complex strategy of development of the mining enterprise is impossible without social aspect, because the mining enterprises for a number of territories are the only employers. So a subject of strategic management is the production relations and economic interests of the managing subjects. If we want the system of interests to be coordinated, it is necessary to create conditions when different interests of managing subjects would be coincided with the company purposes.
References
- Бовыкин В.И. Новый менеджмент: управление предприятиями на уровне высших стандартов; теория и практика эффективного управления. М., 1997. 369 с.
- Корзун Е.В. Стратегия устойчивого развития малых и средних нефтегазовых компаний. СПб, 2003. 256 с.
- Котлер Ф. Основы маркетинга. М., 1990. 736 с.
- Маслоу А.Г. Мотивация и личность. СПб, 1999. 478 с.
- Могилевский В.Д. Методология систем. М., 1999. 256 с.
- Самуэльсон П. Экономика. М., 1997. Т.1. 332 с.
- Рыбкин В.К. Опыт стратегического планирования в угольной отрасли и подходы к его совершенствованию в условиях рынка / В.К.Рыбкин, В.Л.Скобелев // Теория и практика управления горно-промышленными проектами: Сб. докладов. М., 2000. С.268-280.
- Lutz M.A. Humanistic Economics. New York, 1988. 96 p.
- Mintzberg H., Ahlstrand B., Lampel I. Strategy Safari: a guided tour through the wilds of strategic management. London, 1998. 328 p.
- Pekat P.Ir., Allio R. Making Alliance Work Guidelines for Success. London, 1994. 56 p.
Similar articles
Research of the influence of macroeconomic factors on efficiency of activity of the coal companies for realization fundamental positions of the energy development strategy of the Russian Federation
2011 O. V. Shulgina
Conceptual aspects of comparability between russian and foreign systems in estimating the mineral resources
2011 A. V. Kozlov, V. A. Stepanov, D. V. Kobryakov