The mining company as system of social and economic interests managing subjects
Authors:
About authors
- Saint Petersburg State Mining Institute (Technical University)
Abstract
A complex strategy of development of the mining enterprise is impossible without social aspect, because the mining enterprises for a number of territories are the only employers. So a subject of strategic management is the production relations and economic interests of the managing subjects. If we want the system of interests to be coordinated, it is necessary to create conditions when different interests of managing subjects would be coincided with the company purposes.
References
- Бовыкин В.И. Новый менеджмент: управление предприятиями на уровне высших стандартов; теория и практика эффективного управления. М., 1997. 369 с.
- Корзун Е.В. Стратегия устойчивого развития малых и средних нефтегазовых компаний. СПб, 2003. 256 с.
- Котлер Ф. Основы маркетинга. М., 1990. 736 с.
- Маслоу А.Г. Мотивация и личность. СПб, 1999. 478 с.
- Могилевский В.Д. Методология систем. М., 1999. 256 с.
- Самуэльсон П. Экономика. М., 1997. Т.1. 332 с.
- Рыбкин В.К. Опыт стратегического планирования в угольной отрасли и подходы к его совершенствованию в условиях рынка / В.К.Рыбкин, В.Л.Скобелев // Теория и практика управления горно-промышленными проектами: Сб. докладов. М., 2000. С.268-280.
- Lutz M.A. Humanistic Economics. New York, 1988. 96 p.
- Mintzberg H., Ahlstrand B., Lampel I. Strategy Safari: a guided tour through the wilds of strategic management. London, 1998. 328 p.
- Pekat P.Ir., Allio R. Making Alliance Work Guidelines for Success. London, 1994. 56 p.
Similar articles
Valuation of mineral assets of a mining company оn the basis of the option approach
2011 T. V. Ponomarenko, I. B. Sergeev
Economic efficiency assessment of gas potential of hydro-carbon mining centers in Eastern Siberia
2011 D. M. Metkin