Model of formation market value vertically integrated oil company
About authors
- 1 — Ufa State Petroleum Technical University
- 2 — Ufa State Petroleum Technical University
- 3 — Ufa State Petroleum Technical University
Abstract
This paper proposes a methodological approach to the formation of the market value of a vertically integrated oil companies. This approach to the determination of the market value takes into account the factors affecting each strategic business unit of the company.
References
- Валдайцев С.В. Оценка бизнеса и управление стоимостью предприятия: Учеб. пособие. М., 2007. 720 с.
- Демшин В.В. Практические аспекты расчета ставки дисконта (метод кумулятивного построения) в процессе оценки бизнеса // Вопросы оценки. 1999. № 2. С.34-37.
- Егерев И.А. Стоимость бизнеса: искусство управления: Учеб. пособие. М., 2008. 480 с.
- Есипов В.Е. Оценка бизнеса: Учебник / В.Е .Есипов, Г.А.Маховикова, В.В.Терехова. СПб., 2006. 415 с.
- Коупленд Т. Стоимость компаний: оценка и управление / Т.Коупленд, Т.Коллер, Дж.Муррин. М., 2009. 576 с.
- Синогейкина Е.Г. Анализ современных методов оценки рыночной стоимости бизнеса и особенностей их практической реализации в России: Науч.-метод. пособие. М., 2008. 96 с.
- Управление стоимостью промышленных предприятий: теория, методика, практика / Под ред. Е.Г.Патрушевой. Ярославль, 2007. 294 с.
- Халикова М.А. Оценка стоимости нефтегазового бизнеса: Учеб.пособие / М.А.Халикова, И.В.Буренина. Уфа, 2010. 189 с.
Similar articles
Optimization of work of mining complexes on the basis of calculation of material balance of technological process
2014 E. M. Pronin
Environmental aspect of cost reduction for gold processing enterprises of Krasnoyarsk territory
2014 Zh. V. Mironova, L. N. Kuzina, S. F. Bogdanovskaya, K. A. Shulgina